Историята на застраховането в България пази информация за едно от първите чуждестранни застрахователни дружества на местния пазар - Assicurazioni Generali Trieste. Generali навлиза на застрахователния пазар в България още през 1904 г. и работи успешно до 1946 г., когато се извършва национализация на този сектор. 

Няколко десетилетия по-късно - през 2006 г., международната група навлиза отново на българския пазар. През декември 2015 г. успешно приключи вливането на ЗАД „ВИКТОРИЯ“ АД в “Дженерали Застраховане” АД. Сливането даде началото на седмата по големина застрахователна компания на пазара на общо застраховане в България. Обединението на ЗАД ”ВИКТОРИЯ” с Дженерали в новото “Дженерали Застраховане” превърна две силни компании в могъщ, интегриран лидер, чиито мащаби и капиталова база дават възможност за още по-голям растеж и стойност за акционерите и клиентите. Обединението комбинира всички силни страни на двете компании и създаде финансови синергии, които са основа за постигане на продължителна рентабилност. 

Днес дружеството предлага широка гама от застрахователни продукти и корпоративни решения в областта на имущественото застраховане, автомобилното застраховане, здравно застраховане и злополуки на повече от 1 900 000 клиенти в България чрез 150 офиса и  над 1500 застрахователни посредници. Клиенти на компанията са водещи финансови институции, чуждестранни и български инвеститори във всички сектори на икономиката.

В рамките на режима - "Платежоспособност II" , застрахователните и презастрахователните предприятия подлежат на по-широк преглед на изискванията за платежоспособност, които имат за цел да отразяват по-отблизо финансовото състояние на предприятието, бизнес профила и стратегията за управление на риска. Един от документите, които ще се изготвят на годишна база, е Докладът за платежоспособност и финансово състояние ("SFCR"), който можете да изтеглите в този раздел.

Отчет за платежоспособност и финансово състояние 2024г. Свали
ОТЧЕТ ЗА ПЛАТЕЖОСПОСОБНОСТ И ФИНАНСОВО СЪСТОЯНИЕ 2023 Свали
ОТЧЕТ ЗА ПЛАТЕЖОСПОСОБНОСТ И ФИНАНСОВО СЪСТОЯНИЕ 2022 Свали
ОТЧЕТ ЗА ПЛАТЕЖОСПОСОБНОСТ И ФИНАНСОВО СЪСТОЯНИЕ 2021 Свали
ОТЧЕТ ЗА ПЛАТЕЖОСПОСОБНОСТ И ФИНАНСОВО СЪСТОЯНИЕ 2020 Свали
ОТЧЕТ ЗА ПЛАТЕЖОСПОСОБНОСТ И ФИНАНСОВО СЪСТОЯНИЕ 2019 Свали
ОТЧЕТ ЗА ПЛАТЕЖОСПОСОБНОСТ И ФИНАНСОВО СЪСТОЯНИЕ 2018 Свали
Generali България

2005-10-10

Историята на застраховането в България пази информация за едно от първите чуждестранни застрахователни дружества на местния пазар - Assicurazioni Generali Trieste. Generali навлиза на застрахователния пазар в България още през 1904 г. и работи успешно до 1946 г., когато се извършва национализация на този сектор. 

2005-10-10

АКЦЕНТИ
И през 2024 година, ние от „Дженерали Застраховане“ АД, продължихме да работим целенасочено и усилено за изпълнението на нашата мисия – да помагаме на своите клиенти, партньори и служители да създадат сигурна и спокойна среда за себе си и своите близки. Постигаме това в контекста на сложна икономическа обстановка, благодарение на непрекъснатите усилия и отдаденост от страна на целия ни екип. Фокусирането върху персонализирани решения и добро клиентско изживяване ни помогна да достигнем за пореден път заложените си финансови цели и да направим важни крачки към основните ни приоритети. Чрез осигуряването на устойчив растеж, диверсифицирането на източниците на доход и лидерството в иновациите и дигитализацията в сектора, приключихме успешно последната година от изпълнението на тригодишната ни (2022 – 2024 г.) стратегия „Партньор за цял живот 24: Двигател на растежа“. „Дженерали Застраховане“ АД не спира да се стреми към затвърждаване на присъствието и растежа си на застрахователния пазар в република България.. Оставаме напълно ангажирани с изпълнението на амбициозните цели, които сме си поставили, за да създадем стойност за всички заинтересовани страни.
В края на 2024 г. брутните записани премии на „Дженерали Застраховане“ АД са в размер на 258,522 хил. лв. при отчетени за 2023 г. 222,850 хил. лв., или ръст от 16%.
Нетната печалба за годината възлиза на 10,039 хил. лв. в сравнение с 12,305 хил. лв. за 2023 г. Спадът от 2,266 хил. лв. се дължи на по-ниския резултат от застрахователни услуги. Основна причина за това са възникнали щети в резултата на  природни бедствия - наводнения и бури - настъпили в периода 31 май -15 юни 2024 с нетен ефект върху резултата на компанията 2,798 хил.лв.
"Дженерали Застраховане” АД има установени традиции в работата със застрахователни посредници, като към края на 2024 г. има сключени договори за застрахователно посредничество с 544 застрахователни агенти (в т.ч. 76 Генерални представители), 4 посредници, предлагащи застрахователни продукти като допълнителна дейност и 289 застрахователни брокери.
Фокусът на дейността на компанията е върху удовлетвореността на клиентите, която от своя страна е пряко обвързана с професионалната компетентност и качеството на обслужване, предлагано от търговската мрежа.
Пазарният дял на Дружеството към септември 2024г. е 6.7% и заема 7-мо място на общозастрахователния пазар в България като няма промяна в подреждането спрямо година назад. Делът на „Дженерали Застраховане“ АД във възникналите претенции на пазара по общо застраховане е 4.8%, което е увеличение с 0.4% спрямо година назад – 4.4% към 30.09.2023г.. Като лидер в сегмента на Здравно застраховане и Злополука, най-голям дял се пада на застраховки срещу здравни рискове, злополука и на обезщетения на работници, съответно с 23.9%, 23.3% и 14.7%.

СТРАТЕГИЧЕСКО РАЗВИТИЕ
2024 беше последната година от текущия стратегически цикъл на компанията: „Партньор за цял живот 24: Двигател на растежа“. Стратегията на  „Дженерали Застраховане“ АД за периода 2022-2024 бе насочена към устойчив растеж, фокус към клиента, разумно управление на активите и капитала на дружеството, ефективност и контрол на разходите,  иновации и дигитализация на процесите, изразяващи се основно в развитие на портала My Generali и мобилното приложение. Техният фокус е върху масовите продажби и възможност за клиентите за лесен достъп до продуктите на дружеството от една страна и регистрация и проследяване на щети при настъпили застрахователни събития. Усилия бяха положени и за имплементиране на съвременна CRM система и актуализиране на текущия интернет сайт на дружеството. 
На 30 януари 2025г пред инвеститорите бе обявена новата тригодишна стратегия на Група Дженерали за периода 2025-2027г - „Партньор за цял живот 27: Път към съвършенство“. Тя се фокусира върху постигане на съвършенство в отношенията с клиентите, в основните си дейности по застраховане и управление на активи, както и в оперативния си модел. Новият стратегически план на Групата се основава на хората, изкуствения интелект и данните, както и на устойчивостта. Generali ще подкрепя професионалното развитие на своите служители, като подобрява техническите им умения, за да стимулира иновациите и ефективността в цялата Група, като същевременно обогатява мощната дистрибуторска мрежа от агенти с най-новите възможности за изкуствен интелект и данни. Generali запазва твърд ангажимент към устойчивото развитие с допълнителни цели и инвестиционни намерения. 
Въз основа на груповата стратегия предстои да бъде изготвена и местната тригодишна стратегия на „Дженерали Застраховане“ АД.

ПОЛИТИКА ЗА КЛИМАТА И ОКОЛНАТА СРЕДА
В Група „Дженерали“ тя е приета на 30.07.2014 г, като тя се спазва стриктно и от „Дженерали Застраховане” АД. Отговорността за правилното водене на тази политика и спазване на същността ѝ е в правомощията на Дирекция „Маркетинг, Комуникации и Управление на връзки с клиенти“ в „Дженерали Застраховане” АД.
През 2024 г. беше приета и новата Групова политика за устойчивост, която замести Политиката за климата и околна среда. Политиката за устойчивост беше приета и в “Дженерали Застраховане” АД. Като част от Група Дженерали, целта на местно ниво е да имаме положително социално въздействие, принос за опазването на околната среда, което да доведе до устойчива трансформация. Тя се осъществява чрез интегриране на още повече усилия за устойчивост в основните дейности и процеси, включително ангажимента на „Дженерали Застраховане“ АД към обществото, което е неразделна част от цялостното му стратегическо позициониране. Това се изразява в четирите роли на Дружеството като отговорен инвеститор, отговорен застраховател, отговорен работодател и бизнес, отговорен към обществото.

КОРПОРАТИВНА СОЦИАЛНА ОТГОВОРНОСТ
„Дженерали Застраховане“ АД е компания, която е дълбоко ангажирана с корпоративно-социална отговорност. В основата на този ангажимент стоят принципите за устойчивост, които компанията защитава. Според тях “Дженерали Застраховане” АД развива своята дейност, като отговорен застраховател, отговорен работодател и отговорна към обществото компания. Това е подходът на дружеството към социалните и демографски предизвикателства в страната.
През 2024 г. дружеството продължи да развива партньорството си с фондация “За Нашите Деца” по инициативата The Human Safety Net. През март месец миналата година двете организации официално дадоха старт на новата си 3-годишна програма „Да дадем път на услугите за ранно детско развитие в България“, която осигури подкрепа на деца и техните семейства, живеещи в уязвима среда. Нейната цел е да разшири обхвата на предоставяната подкрепа за ранно детско развитие в нови 9 общини от областите Пловдив и София.

ЕТИЧЕН КОДЕКС

Като част от Група „Дженерали“ дружеството спазва изискванията за отстояване правото на всеки от нас да получи честно отношение и да не бъде обект на дискриминация, както и това всички да работим в посока създаването на организация, която последователно насърчава и възнаграждава работната етика и най – добрите управленски практики в интерес на всички акционери. Целта на „Дженерали Застраховане“ АД да ръководи човешкия избор далеч отвъд текущия стратегически цикъл и извънредните ситуации, за да позволи на хората, чрез грижа за техния живот и мечти да се създаде едно по-сигурно бъдеще. 

Generali България

2005-10-10

Историята на застраховането в България пази информация за едно от първите чуждестранни застрахователни дружества на местния пазар - Assicurazioni Generali Trieste. Generali навлиза на застрахователния пазар в България още през 1904 г. и работи успешно до 1946 г., когато се извършва национализация на този сектор. 

2005-10-10
Generali България

Няколко десетилетия по-късно - през 2006 г., международната група навлиза отново на българския пазар. През декември 2015 г. успешно приключи вливането на ЗАД „ВИКТОРИЯ“ АД в “Дженерали Застраховане” АД. Сливането даде началото на седмата по големина застрахователна компания на пазара на общо застраховане в България. Обединението на ЗАД ”ВИКТОРИЯ” с Дженерали в новото “Дженерали Застраховане” превърна две силни компании в могъщ, интегриран лидер, чиито мащаби и капиталова база дават възможност за още по-голям растеж и стойност за акционерите и клиентите. Обединението комбинира всички силни страни на двете компании и създаде финансови синергии, които са основа за постигане на продължителна рентабилност. 

tab content ->

Кои сме ние?

“Дженерали Закрила Медико-дентален център” ЕООД e лечебно заведение за специализирана извънболнична медицинска помощ, насочена към предпазване, възстановяване и укрепване здравето на пациентите. Амбицията ни е да сме лидери и новатори в цялостния процес на диагностика, лечение и грижа за пациента. В основата на нашия успех са високия професионализъм, модерна апаратура, човешко отношение, които осъществяваме в 30 медицински кабинети.
Кои сме ние?

Предимства:

  • Модерен център за диагностична, консултативна и терапевтична дейност;
  • Абонаментно обслужване за клиенти с медицинска застраховка;
  • Профилактични прегледи, както на място в медицинския център, така и посредством наш мобилен екип;
  • Онлайн платформа за записване на часове за прегледи;
  • Гарантирано качество на здравни услуги и бързина на обслужване;
  • Клинична лаборатория;
  • Физиотерапия и рехабилитация;
  • Апаратура за високо специализирани дейности.


Предимства:

Дженерали Закрила Медико-дентален център ЕООД

Има дългогодишен опит в организиране и провеждане на профилактични кампании, както на място в медицинския център, така и посредством наш мобилен екип. Има договори с дигностично-консултативни центрове в цялата страна.
Generali България

Глобално присъствие

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Morbi efficitur auctor arcu, nec accumsan tellus fringilla eget. Ut luctus diam felis, vitae gravida odio mollis vitae. Cras sit amet turpis quis lectus posuere sodales.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Morbi efficitur auctor arcu, nec accumsan tellus fringilla eget. Ut luctus diam felis, vitae gravida odio mollis vitae. Cras sit amet turpis quis lectus posuere sodales. Duis lacinia nunc id libero pulvinar facilisis. Integer mattis orci n.

Глобално присъствие

Кои сме ние?

“Дженерали Закрила Медико-дентален център” ЕООД e лечебно заведение за специализирана извънболнична медицинска помощ, насочена към предпазване, възстановяване и укрепване здравето на пациентите. Амбицията ни е да сме лидери и новатори в цялостния процес на диагностика, лечение и грижа за пациента. В основата на нашия успех са високия професионализъм, модерна апаратура, човешко отношение, които осъществяваме в 30 медицински кабинети.
Кои сме ние?

tab content ->

Предимства:

  • Модерен център за диагностична, консултативна и терапевтична дейност;
  • Абонаментно обслужване за клиенти с медицинска застраховка;
  • Профилактични прегледи, както на място в медицинския център, така и посредством наш мобилен екип;
  • Онлайн платформа за записване на часове за прегледи;
  • Гарантирано качество на здравни услуги и бързина на обслужване;
  • Клинична лаборатория;
  • Физиотерапия и рехабилитация;
  • Апаратура за високо специализирани дейности.


Предимства:

Дженерали Закрила Медико-дентален център ЕООД

Има дългогодишен опит в организиране и провеждане на профилактични кампании, както на място в медицинския център, така и посредством наш мобилен екип. Има договори с дигностично-консултативни центрове в цялата страна.
Generali България

Няколко десетилетия по-късно - през 2006 г., международната група навлиза отново на българския пазар. През декември 2015 г. успешно приключи вливането на ЗАД „ВИКТОРИЯ“ АД в “Дженерали Застраховане” АД. Сливането даде началото на седмата по големина застрахователна компания на пазара на общо застраховане в България. Обединението на ЗАД ”ВИКТОРИЯ” с Дженерали в новото “Дженерали Застраховане” превърна две силни компании в могъщ, интегриран лидер, чиито мащаби и капиталова база дават възможност за още по-голям растеж и стойност за акционерите и клиентите. Обединението комбинира всички силни страни на двете компании и създаде финансови синергии, които са основа за постигане на продължителна рентабилност. 
Generali България

Днес дружеството предлага широка гама от застрахователни продукти и корпоративни решения в областта на имущественото застраховане, автомобилното застраховане, здравно застраховане и злополуки на повече от 1 900 000 клиенти в България чрез 150 офиса и  над 1500 застрахователни посредници. Клиенти на компанията са водещи финансови институции, чуждестранни и български инвеститори във всички сектори на икономиката.    
Generali България

Глобално присъствие

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Morbi efficitur auctor arcu, nec accumsan tellus fringilla eget. Ut luctus diam felis, vitae gravida odio mollis vitae. Cras sit amet turpis quis lectus posuere sodales.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Morbi efficitur auctor arcu, nec accumsan tellus fringilla eget. Ut luctus diam felis, vitae gravida odio mollis vitae. Cras sit amet turpis quis lectus posuere sodales. Duis lacinia nunc id libero pulvinar facilisis. Integer mattis orci n.

Глобално присъствие

tab content ->

Кои сме ние?

“Дженерали Закрила Медико-дентален център” ЕООД e лечебно заведение за специализирана извънболнична медицинска помощ, насочена към предпазване, възстановяване и укрепване здравето на пациентите. Амбицията ни е да сме лидери и новатори в цялостния процес на диагностика, лечение и грижа за пациента. В основата на нашия успех са високия професионализъм, модерна апаратура, човешко отношение, които осъществяваме в 30 медицински кабинети.
Кои сме ние?

Предимства:

  • Модерен център за диагностична, консултативна и терапевтична дейност;
  • Абонаментно обслужване за клиенти с медицинска застраховка;
  • Профилактични прегледи, както на място в медицинския център, така и посредством наш мобилен екип;
  • Онлайн платформа за записване на часове за прегледи;
  • Гарантирано качество на здравни услуги и бързина на обслужване;
  • Клинична лаборатория;
  • Физиотерапия и рехабилитация;
  • Апаратура за високо специализирани дейности.


Предимства:

Дженерали Закрила Медико-дентален център ЕООД

Има дългогодишен опит в организиране и провеждане на профилактични кампании, както на място в медицинския център, така и посредством наш мобилен екип. Има договори с дигностично-консултативни центрове в цялата страна.