Данните като стратегически ресурс: „Дженерали Застраховане“ на Discovery Day 2025

На 12 юни 2025 г. „Дженерали Застраховане“ АД взе участие като официален партньор в Discovery Day 2025 – водещ бизнес форум, посветен на иновациите, изкуствения интелект и аргументираното вземане на решения чрез данни. В рамките на специалния семинар „Следващият ход: Данни. Изкуствен интелект. Аргументирани решения“, двама от изпълнителните директори на Generali – Мирослав Кочев (главен финансов директор) и Михаела Станимирова (главен оперативен директор) – се включиха в панелна дискусия за ролята на технологиите в трансформацията на бизнеса.
Miroslav Kochev
Generali at Discovery Day
Discovery day
Mihaela Stanimirova

Внедряването на Microsoft Fabric – нов етап в управлението на данни

В хода на дискусията бяха споделени ключови моменти от текущия проект за внедряване на Microsoft Fabric в „Дженерали Застраховане“ – стратегическа инициатива, насочена към:

  • Централизация на финансовите и нефинансовите отчети на едно място;
  • Създаване на единен източник на истина за всички бизнес данни;
  • Подобряване на достъпа до информация за служителите от различни функции;
  • Повишаване на скоростта и точността на отчетността и прогнозите.

Основни предизвикателства и решения

 Проектът се реализира в отговор на няколко съществени предизвикателства:

  • Разнообразни потребителски нужди - Различните бизнес звена изискват специфични и навременни отчети, адаптирани към техния контекст. Целта на системата е да отговаря бързо и адекватно на тези изисквания.
  • Релевантност на информацията - В новата система ще се осигурява само необходимата информация – без излишни или дублиращи се данни, което улеснява анализа и вземането на решения.
  • Унификация на терминологията - Финансовата информация понякога се интерпретира различно от различни екипи. Чрез стандартизация и яснота в терминологията се избягват недоразумения и се повишава точността на анализа.
  • Времеви фактор - Добавянето на нови отчети и източници на данни е процес, който вече се ускорява значително, което подобрява оперативната ефективност и поддръжката на бизнес решенията.

Ключови фактори за успеха на проекта:

  • Тясно сътрудничество между бизнес и ИТ екипите;
  • Партньорство с доверен технологичен доставчик с дълбоко разбиране на застрахователния бизнес;
  • Подобрено управление на данни и процеси;
  • Готовност и нетърпение от страна на бизнес екипите за внедряване на новите решения.

Поглед към бъдещето

Внедряването на Microsoft Fabric е част от нашия ангажимент към прозрачност, ефективност и технологични иновации. Целта е една: по-бързо, по-умно и по-сигурно вземане на решения, в услуга на клиентите, партньорите и служителите ни.

Новини
Допълнителна информация относно курс за превалутиране на еврото

Допълнителна информация относно курс за превалутиране на еврото

Промяна в работните времена на офисите на "Дженерали Застраховане" АД

Промяна в работните времена на офисите на "Дженерали Застраховане" АД

Данните като стратегически ресурс: „Дженерали Застраховане“ на Discovery Day 2025

Данните като стратегически ресурс: „Дженерали Застраховане“ на Discovery Day 2025