Финансова информация


258,522 хил. лв. брутни записани премии за 2024 г.

258,522 хил. лв. брутни записани премии за 2024 г.

16% ръст на брутните записани премии за 2024г.

16% ръст на брутните записани премии за 2024г.

10,039 хил. лв. нетна печалба за 2024г.

10,039 хил. лв. нетна печалба за 2024г.

Ключови финансови показатели за 2024 г.

   2024 г. 2023 г. 
Приходи от застрахователни услуги
238,817 хил. лв. 194,685 хил. лв.
Разходи по застрахователни услуги 183,810 хил. лв. 174,381 хил. лв.
Резултат от операции с инвестиции 5,675 хил. лв. 4,306 хил. лв. 
Нетен паричен поток от оперативна дейност         
5,465 хил. лв. 25,039 хил. лв.
Общо активи 336,015 хил. лв.

367,998 хил. лв.

Собствен капитал 144,831 хил. лв. 141,009 хил. лв.
Коефициент на платежоспособност II                                          
 172% 180% 
Документи за изтегляне
име тип размер  
Годишен Финансов Отчет 2023г. PDF 4.65 MB Свали
Годишен финансов отчет 2022 PDF 0.00 MB Свали
Годишен финансов отчет 2021 PDF 0.00 MB Свали
Годишен финансов отчет 2020 PDF 0.00 MB Свали
Годишен финансов отчет 2019 PDF 0.00 MB Свали

В рамките на режима - "Платежоспособност II" , застрахователните и презастрахователните предприятия подлежат на по-широк преглед на изискванията за платежоспособност, които имат за цел да отразяват по-отблизо финансовото състояние на предприятието, бизнес профила и стратегията за управление на риска. Един от документите, които ще се изготвят на годишна база, е Докладът за платежоспособност и финансово състояние ("SFCR"), който можете да изтеглите в този раздел.

Отчет за платежоспособност и финансово състояние 2024г. Свали
ОТЧЕТ ЗА ПЛАТЕЖОСПОСОБНОСТ И ФИНАНСОВО СЪСТОЯНИЕ 2023 Свали
ОТЧЕТ ЗА ПЛАТЕЖОСПОСОБНОСТ И ФИНАНСОВО СЪСТОЯНИЕ 2022 Свали
ОТЧЕТ ЗА ПЛАТЕЖОСПОСОБНОСТ И ФИНАНСОВО СЪСТОЯНИЕ 2021 Свали
ОТЧЕТ ЗА ПЛАТЕЖОСПОСОБНОСТ И ФИНАНСОВО СЪСТОЯНИЕ 2020 Свали
ОТЧЕТ ЗА ПЛАТЕЖОСПОСОБНОСТ И ФИНАНСОВО СЪСТОЯНИЕ 2019 Свали
ОТЧЕТ ЗА ПЛАТЕЖОСПОСОБНОСТ И ФИНАНСОВО СЪСТОЯНИЕ 2018 Свали

АКЦЕНТИ
И през 2024 година, ние от „Дженерали Застраховане“ АД, продължихме да работим целенасочено и усилено за изпълнението на нашата мисия – да помагаме на своите клиенти, партньори и служители да създадат сигурна и спокойна среда за себе си и своите близки. Постигаме това в контекста на сложна икономическа обстановка, благодарение на непрекъснатите усилия и отдаденост от страна на целия ни екип. Фокусирането върху персонализирани решения и добро клиентско изживяване ни помогна да достигнем за пореден път заложените си финансови цели и да направим важни крачки към основните ни приоритети. Чрез осигуряването на устойчив растеж, диверсифицирането на източниците на доход и лидерството в иновациите и дигитализацията в сектора, приключихме успешно последната година от изпълнението на тригодишната ни (2022 – 2024 г.) стратегия „Партньор за цял живот 24: Двигател на растежа“. „Дженерали Застраховане“ АД не спира да се стреми към затвърждаване на присъствието и растежа си на застрахователния пазар в република България.. Оставаме напълно ангажирани с изпълнението на амбициозните цели, които сме си поставили, за да създадем стойност за всички заинтересовани страни.
В края на 2024 г. брутните записани премии на „Дженерали Застраховане“ АД са в размер на 258,522 хил. лв. при отчетени за 2023 г. 222,850 хил. лв., или ръст от 16%.
Нетната печалба за годината възлиза на 10,039 хил. лв. в сравнение с 12,305 хил. лв. за 2023 г. Спадът от 2,266 хил. лв. се дължи на по-ниския резултат от застрахователни услуги. Основна причина за това са възникнали щети в резултата на  природни бедствия - наводнения и бури - настъпили в периода 31 май -15 юни 2024 с нетен ефект върху резултата на компанията 2,798 хил.лв.
"Дженерали Застраховане” АД има установени традиции в работата със застрахователни посредници, като към края на 2024 г. има сключени договори за застрахователно посредничество с 544 застрахователни агенти (в т.ч. 76 Генерални представители), 4 посредници, предлагащи застрахователни продукти като допълнителна дейност и 289 застрахователни брокери.
Фокусът на дейността на компанията е върху удовлетвореността на клиентите, която от своя страна е пряко обвързана с професионалната компетентност и качеството на обслужване, предлагано от търговската мрежа.
Пазарният дял на Дружеството към септември 2024г. е 6.7% и заема 7-мо място на общозастрахователния пазар в България като няма промяна в подреждането спрямо година назад. Делът на „Дженерали Застраховане“ АД във възникналите претенции на пазара по общо застраховане е 4.8%, което е увеличение с 0.4% спрямо година назад – 4.4% към 30.09.2023г.. Като лидер в сегмента на Здравно застраховане и Злополука, най-голям дял се пада на застраховки срещу здравни рискове, злополука и на обезщетения на работници, съответно с 23.9%, 23.3% и 14.7%.

СТРАТЕГИЧЕСКО РАЗВИТИЕ
2024 беше последната година от текущия стратегически цикъл на компанията: „Партньор за цял живот 24: Двигател на растежа“. Стратегията на  „Дженерали Застраховане“ АД за периода 2022-2024 бе насочена към устойчив растеж, фокус към клиента, разумно управление на активите и капитала на дружеството, ефективност и контрол на разходите,  иновации и дигитализация на процесите, изразяващи се основно в развитие на портала My Generali и мобилното приложение. Техният фокус е върху масовите продажби и възможност за клиентите за лесен достъп до продуктите на дружеството от една страна и регистрация и проследяване на щети при настъпили застрахователни събития. Усилия бяха положени и за имплементиране на съвременна CRM система и актуализиране на текущия интернет сайт на дружеството. 
На 30 януари 2025г пред инвеститорите бе обявена новата тригодишна стратегия на Група Дженерали за периода 2025-2027г - „Партньор за цял живот 27: Път към съвършенство“. Тя се фокусира върху постигане на съвършенство в отношенията с клиентите, в основните си дейности по застраховане и управление на активи, както и в оперативния си модел. Новият стратегически план на Групата се основава на хората, изкуствения интелект и данните, както и на устойчивостта. Generali ще подкрепя професионалното развитие на своите служители, като подобрява техническите им умения, за да стимулира иновациите и ефективността в цялата Група, като същевременно обогатява мощната дистрибуторска мрежа от агенти с най-новите възможности за изкуствен интелект и данни. Generali запазва твърд ангажимент към устойчивото развитие с допълнителни цели и инвестиционни намерения. 
Въз основа на груповата стратегия предстои да бъде изготвена и местната тригодишна стратегия на „Дженерали Застраховане“ АД.

ПОЛИТИКА ЗА КЛИМАТА И ОКОЛНАТА СРЕДА
В Група „Дженерали“ тя е приета на 30.07.2014 г, като тя се спазва стриктно и от „Дженерали Застраховане” АД. Отговорността за правилното водене на тази политика и спазване на същността ѝ е в правомощията на Дирекция „Маркетинг, Комуникации и Управление на връзки с клиенти“ в „Дженерали Застраховане” АД.
През 2024 г. беше приета и новата Групова политика за устойчивост, която замести Политиката за климата и околна среда. Политиката за устойчивост беше приета и в “Дженерали Застраховане” АД. Като част от Група Дженерали, целта на местно ниво е да имаме положително социално въздействие, принос за опазването на околната среда, което да доведе до устойчива трансформация. Тя се осъществява чрез интегриране на още повече усилия за устойчивост в основните дейности и процеси, включително ангажимента на „Дженерали Застраховане“ АД към обществото, което е неразделна част от цялостното му стратегическо позициониране. Това се изразява в четирите роли на Дружеството като отговорен инвеститор, отговорен застраховател, отговорен работодател и бизнес, отговорен към обществото.

КОРПОРАТИВНА СОЦИАЛНА ОТГОВОРНОСТ
„Дженерали Застраховане“ АД е компания, която е дълбоко ангажирана с корпоративно-социална отговорност. В основата на този ангажимент стоят принципите за устойчивост, които компанията защитава. Според тях “Дженерали Застраховане” АД развива своята дейност, като отговорен застраховател, отговорен работодател и отговорна към обществото компания. Това е подходът на дружеството към социалните и демографски предизвикателства в страната.
През 2024 г. дружеството продължи да развива партньорството си с фондация “За Нашите Деца” по инициативата The Human Safety Net. През март месец миналата година двете организации официално дадоха старт на новата си 3-годишна програма „Да дадем път на услугите за ранно детско развитие в България“, която осигури подкрепа на деца и техните семейства, живеещи в уязвима среда. Нейната цел е да разшири обхвата на предоставяната подкрепа за ранно детско развитие в нови 9 общини от областите Пловдив и София.

ЕТИЧЕН КОДЕКС

Като част от Група „Дженерали“ дружеството спазва изискванията за отстояване правото на всеки от нас да получи честно отношение и да не бъде обект на дискриминация, както и това всички да работим в посока създаването на организация, която последователно насърчава и възнаграждава работната етика и най – добрите управленски практики в интерес на всички акционери. Целта на „Дженерали Застраховане“ АД да ръководи човешкия избор далеч отвъд текущия стратегически цикъл и извънредните ситуации, за да позволи на хората, чрез грижа за техния живот и мечти да се създаде едно по-сигурно бъдеще. 

Годишен представителен доклад 2023 Свали
Годишен представителен доклад 2022 Свали
Годишен представителен доклад 2021 Свали