Финансова информация
Ключови финансови показатели за 2024 г.
2024 г. | 2023 г. | |
Приходи от застрахователни услуги |
238,817 хил. лв. | 194,685 хил. лв. |
Разходи по застрахователни услуги | 183,810 хил. лв. | 174,381 хил. лв. |
Резултат от операции с инвестиции | 5,675 хил. лв. | 4,306 хил. лв. |
Нетен паричен поток от оперативна дейност |
5,465 хил. лв. | 25,039 хил. лв. |
Общо активи | 336,015 хил. лв. |
367,998 хил. лв. |
Собствен капитал | 144,831 хил. лв. | 141,009 хил. лв. |
Коефициент на платежоспособност II |
172% | 180% |
В рамките на режима - "Платежоспособност II" , застрахователните и презастрахователните предприятия подлежат на по-широк преглед на изискванията за платежоспособност, които имат за цел да отразяват по-отблизо финансовото състояние на предприятието, бизнес профила и стратегията за управление на риска. Един от документите, които ще се изготвят на годишна база, е Докладът за платежоспособност и финансово състояние ("SFCR"), който можете да изтеглите в този раздел.
Отчет за платежоспособност и финансово състояние 2024г. | Свали |
ОТЧЕТ ЗА ПЛАТЕЖОСПОСОБНОСТ И ФИНАНСОВО СЪСТОЯНИЕ 2023 | Свали |
ОТЧЕТ ЗА ПЛАТЕЖОСПОСОБНОСТ И ФИНАНСОВО СЪСТОЯНИЕ 2022 | Свали |
ОТЧЕТ ЗА ПЛАТЕЖОСПОСОБНОСТ И ФИНАНСОВО СЪСТОЯНИЕ 2021 | Свали |
ОТЧЕТ ЗА ПЛАТЕЖОСПОСОБНОСТ И ФИНАНСОВО СЪСТОЯНИЕ 2020 | Свали |
ОТЧЕТ ЗА ПЛАТЕЖОСПОСОБНОСТ И ФИНАНСОВО СЪСТОЯНИЕ 2019 | Свали |
ОТЧЕТ ЗА ПЛАТЕЖОСПОСОБНОСТ И ФИНАНСОВО СЪСТОЯНИЕ 2018 | Свали |
АКЦЕНТИ
И през 2024 година, ние от „Дженерали Застраховане“ АД, продължихме да работим целенасочено и усилено за изпълнението на нашата мисия – да помагаме на своите клиенти, партньори и служители да създадат сигурна и спокойна среда за себе си и своите близки. Постигаме това в контекста на сложна икономическа обстановка, благодарение на непрекъснатите усилия и отдаденост от страна на целия ни екип. Фокусирането върху персонализирани решения и добро клиентско изживяване ни помогна да достигнем за пореден път заложените си финансови цели и да направим важни крачки към основните ни приоритети. Чрез осигуряването на устойчив растеж, диверсифицирането на източниците на доход и лидерството в иновациите и дигитализацията в сектора, приключихме успешно последната година от изпълнението на тригодишната ни (2022 – 2024 г.) стратегия „Партньор за цял живот 24: Двигател на растежа“. „Дженерали Застраховане“ АД не спира да се стреми към затвърждаване на присъствието и растежа си на застрахователния пазар в република България.. Оставаме напълно ангажирани с изпълнението на амбициозните цели, които сме си поставили, за да създадем стойност за всички заинтересовани страни.
В края на 2024 г. брутните записани премии на „Дженерали Застраховане“ АД са в размер на 258,522 хил. лв. при отчетени за 2023 г. 222,850 хил. лв., или ръст от 16%.
Нетната печалба за годината възлиза на 10,039 хил. лв. в сравнение с 12,305 хил. лв. за 2023 г. Спадът от 2,266 хил. лв. се дължи на по-ниския резултат от застрахователни услуги. Основна причина за това са възникнали щети в резултата на природни бедствия - наводнения и бури - настъпили в периода 31 май -15 юни 2024 с нетен ефект върху резултата на компанията 2,798 хил.лв.
"Дженерали Застраховане” АД има установени традиции в работата със застрахователни посредници, като към края на 2024 г. има сключени договори за застрахователно посредничество с 544 застрахователни агенти (в т.ч. 76 Генерални представители), 4 посредници, предлагащи застрахователни продукти като допълнителна дейност и 289 застрахователни брокери.
Фокусът на дейността на компанията е върху удовлетвореността на клиентите, която от своя страна е пряко обвързана с професионалната компетентност и качеството на обслужване, предлагано от търговската мрежа.
Пазарният дял на Дружеството към септември 2024г. е 6.7% и заема 7-мо място на общозастрахователния пазар в България като няма промяна в подреждането спрямо година назад. Делът на „Дженерали Застраховане“ АД във възникналите претенции на пазара по общо застраховане е 4.8%, което е увеличение с 0.4% спрямо година назад – 4.4% към 30.09.2023г.. Като лидер в сегмента на Здравно застраховане и Злополука, най-голям дял се пада на застраховки срещу здравни рискове, злополука и на обезщетения на работници, съответно с 23.9%, 23.3% и 14.7%.
СТРАТЕГИЧЕСКО РАЗВИТИЕ
2024 беше последната година от текущия стратегически цикъл на компанията: „Партньор за цял живот 24: Двигател на растежа“. Стратегията на „Дженерали Застраховане“ АД за периода 2022-2024 бе насочена към устойчив растеж, фокус към клиента, разумно управление на активите и капитала на дружеството, ефективност и контрол на разходите, иновации и дигитализация на процесите, изразяващи се основно в развитие на портала My Generali и мобилното приложение. Техният фокус е върху масовите продажби и възможност за клиентите за лесен достъп до продуктите на дружеството от една страна и регистрация и проследяване на щети при настъпили застрахователни събития. Усилия бяха положени и за имплементиране на съвременна CRM система и актуализиране на текущия интернет сайт на дружеството.
На 30 януари 2025г пред инвеститорите бе обявена новата тригодишна стратегия на Група Дженерали за периода 2025-2027г - „Партньор за цял живот 27: Път към съвършенство“. Тя се фокусира върху постигане на съвършенство в отношенията с клиентите, в основните си дейности по застраховане и управление на активи, както и в оперативния си модел. Новият стратегически план на Групата се основава на хората, изкуствения интелект и данните, както и на устойчивостта. Generali ще подкрепя професионалното развитие на своите служители, като подобрява техническите им умения, за да стимулира иновациите и ефективността в цялата Група, като същевременно обогатява мощната дистрибуторска мрежа от агенти с най-новите възможности за изкуствен интелект и данни. Generali запазва твърд ангажимент към устойчивото развитие с допълнителни цели и инвестиционни намерения.
Въз основа на груповата стратегия предстои да бъде изготвена и местната тригодишна стратегия на „Дженерали Застраховане“ АД.
ПОЛИТИКА ЗА КЛИМАТА И ОКОЛНАТА СРЕДА
В Група „Дженерали“ тя е приета на 30.07.2014 г, като тя се спазва стриктно и от „Дженерали Застраховане” АД. Отговорността за правилното водене на тази политика и спазване на същността ѝ е в правомощията на Дирекция „Маркетинг, Комуникации и Управление на връзки с клиенти“ в „Дженерали Застраховане” АД.
През 2024 г. беше приета и новата Групова политика за устойчивост, която замести Политиката за климата и околна среда. Политиката за устойчивост беше приета и в “Дженерали Застраховане” АД. Като част от Група Дженерали, целта на местно ниво е да имаме положително социално въздействие, принос за опазването на околната среда, което да доведе до устойчива трансформация. Тя се осъществява чрез интегриране на още повече усилия за устойчивост в основните дейности и процеси, включително ангажимента на „Дженерали Застраховане“ АД към обществото, което е неразделна част от цялостното му стратегическо позициониране. Това се изразява в четирите роли на Дружеството като отговорен инвеститор, отговорен застраховател, отговорен работодател и бизнес, отговорен към обществото.
КОРПОРАТИВНА СОЦИАЛНА ОТГОВОРНОСТ
„Дженерали Застраховане“ АД е компания, която е дълбоко ангажирана с корпоративно-социална отговорност. В основата на този ангажимент стоят принципите за устойчивост, които компанията защитава. Според тях “Дженерали Застраховане” АД развива своята дейност, като отговорен застраховател, отговорен работодател и отговорна към обществото компания. Това е подходът на дружеството към социалните и демографски предизвикателства в страната.
През 2024 г. дружеството продължи да развива партньорството си с фондация “За Нашите Деца” по инициативата The Human Safety Net. През март месец миналата година двете организации официално дадоха старт на новата си 3-годишна програма „Да дадем път на услугите за ранно детско развитие в България“, която осигури подкрепа на деца и техните семейства, живеещи в уязвима среда. Нейната цел е да разшири обхвата на предоставяната подкрепа за ранно детско развитие в нови 9 общини от областите Пловдив и София.
ЕТИЧЕН КОДЕКС
Като част от Група „Дженерали“ дружеството спазва изискванията за отстояване правото на всеки от нас да получи честно отношение и да не бъде обект на дискриминация, както и това всички да работим в посока създаването на организация, която последователно насърчава и възнаграждава работната етика и най – добрите управленски практики в интерес на всички акционери. Целта на „Дженерали Застраховане“ АД да ръководи човешкия избор далеч отвъд текущия стратегически цикъл и извънредните ситуации, за да позволи на хората, чрез грижа за техния живот и мечти да се създаде едно по-сигурно бъдеще.